'Troepvrije’ huidverzorging voor mannen
Het jonge cosmeticabedrijf Rossberck, een snelgroeiende start-up uit Sittard, is een crowdfunding gestart om groeiplannen te verwezenlijken. Het voormalige studentenbedrijf ontwikkelt ‘troepvrije’ huidverzorgingsproducten voor mannen.
Rossberck heeft een duidelijke missie: mannen helpen met gezonde en effectieve persoonlijke verzorging, door middel van kwalitatieve verzorgingsproducten en betrouwbare kennis omtrent persoonlijke verzorging. Ook voor kennis over persoonlijke verzorging kan je terecht bij Rossberck, want zij willen de meest betrouwbare gids worden op het gebied van mannenverzorging.
Sittard
Rossberck is vastbesloten om Sittard op de kaart te zetten als dé plek voor gezondere verzorgingsproducten voor mannen. “Veel cosmeticabedrijven plaatsen namen van steden als Londen, Parijs en Milaan op hun verpakkingen. Wij hebben er bewust voor gekozen om Sittard, de stad waar onze roots liggen, op onze verpakking te zetten. Zo willen we ervoor zorgen dat Sittard in elke badkamer in Nederland en België aanwezig is,” aldus medeoprichter Sander Schoenmakers.
Uitbreiding
De afgelopen drie jaar is de omzet van Rossberck verdubbeld. Om verdere groei mogelijk te maken is het bedrijf een crowdfunding gestart met crowdfundingplatform CrowdAboutNow. Tot nu toe is al 63.015 euro opgehaald in de vorm van een lening. Om de plannen te realiseren, is een totaalbedrag van 100.000 euro nodig. Op verzoek van hun klanten willen de oprichters van Rossberck het assortiment aan troepvrije producten voor mannen uitbreiden. Ze hebben plannen om binnenkort zonnebrand, scheerproducten en solide cosmetica, zoals shampoo bars, toe te voegen aan hun collectie. “We krijgen bijna dagelijks de vraag naar nieuwe producten,” zegt medeoprichter Mika Koenen. “Vooral een dagcrème met SPF en scheerproducten staan hoog op het verlanglijstje van onze klanten. De crowdfunding speelt een cruciale rol in het ontwikkelen van producten voor zonnebescherming, omdat de testen hiervoor erg kostbaar zijn.”
Hier lees je meer informatie over de actie en over de mogelijkheid tot investeren. De actie loopt nog tot en met 27 september.
Op de foto zie je Mika Koenen, Sander Schoenmakers en Sonny Sieben, de oprichters van Rossberck met het huidige assortiment aan verzorgingsproducten.